Bribe Payers Index

Naziv baze podatakaBribe Payers Index
(Indeks podmićivanja)
Institucija Transparency International (TI), Berlin, Germany
(Međunarodna transparentnost, Berlin, Nemačka)
Vrsta institucije Međunarodna/nevladina
Vrsta baze podataka Baza indeksa, istraživanja javnog mnjenja, infografici
Veza sa drugim bazama podatakaN/A
Opis baze podatakaU bazi su rangirane najveće svetske ekonomije na osnovu stavova poslovnih rukovodilaca najvećih kompanija na svetu o tome postoji li mogućnost davanja mita radi dobijanja poslova i projekata u stranim državama.
VarijableSvaka ekonomija na osnovu rezultata upitnika dobija ocenu 1-10, gde 1 označava najmanju, a 10 najveću verovatnoću da će se dati mito radi dobijanja poslova i projekata u drugim državama. Pored rangiranja čitavih ekonomija, vrši se i rangiranje privrednih sektora/grana kako bi se videlo koji su od njih najrizičniji kad je podmićivanje u pitanju.
Obim jedinica28 država (broj država varira u odnosu na godinu istraživanja)
Vremenski obuhvat1999, 2002, 2006, 2008, 2011.
MetodologijaRangira se na osnovu rezultata upitnika u kojima učestvuje najmanje 100 poslovnih rukovodilaca iz svake države. Države koje učestvuju u istraživanju, odnosno koje se smatraju najvećim svetskim ekonomijama, biraju se na osnovu nekoliko kriterijuma kao što su: trgovinska otvorenost, članstvo u G20, trgovinski značaj u regionu, odnosno na kontinentu.
Format podatakaHTML, XLS, PDF
Upustvo za korišćenje baze podataka (link)N/A
Pristup bazi podatakaBaza je otvorena bez posebnih uslova za pristup
Internet adresahttp://bpi.transparency.org/
KomentarN/A

Radovi:

  1. Bell, P., Frain, F. M., & Lauchs, M. (2013). Investigating International Bribery and the Applicability of Routine Activity Theory: A Literary Review. International Journal of Business and Commerce, 2(10), 79-94.
  2. Frain, F., Bell, P., & Lauchs, M. (2013). The Australian Wheat Board Scandal: Investigating International Bribery. International Journal of Business and Commerce, 2(9), 1-19.
  3. Khotseng, B., & Tucker, A. R. (2013). ‘They Worship in Our Churches’ – An Opportunity for the Church to Intervene in Order to Diminish the Corruption that is Hindering Service Delivery in South Africa?. HTS Theological Studies, 69(2), 1-11.
  4. Mazar, N., & Aggarwal, P. (2011). Greasing the Palm: Can Collectivism Promote Bribery?. Psychological Science, 22(7), 843-848.
  5. Nwanne, A. I. (2014). US Multinational Corporations in Countries with Low Corruption Perception Index. Advances in Economics and Business, 2(3), 148-153.
  6. Weber, J., & Getz, K. (2004). Buy Bribes or Bye-Bye Bribes: The Future Status of Bribery in International Commerce. Business Ethics Quarterly14(4), 695-711.